Tentang Aku

Aku adalah Aku.

Aku bahagia dalam sendiriku.

Aku nelangsa dalam sepiku.

Aku hidup oleh sinar matahari.

Aku mati oleh rintihan malam.

Aku jatuh dalam kelam.

Meninggalkan nyata menuju ketiadaan.

Merangkul mimpi dengan tak pasti.

Aku terlahir untuk mereka.

Aku ada dalam semua.

Aku hanyut oleh asmara.

Aku terbang bersama cinta.

Aku hadir diantara diam.

Aku hilang.

Aku tenggelam.

Aku hina dihadapan Tuhan.

Senangku menyeruak.

Sedihku mengembun.

Pikiranku melanglang.

Imanjinasiku terbang.

Impianku berlari.

Harapanku tak kan mati.

Pada akhirnya kau pun kan tahu.

Bahwa,

Aku adalah Aku.

Leave a Reply

